Interessant. Ben je tweetalig opgevoed of heb je Engels in de loop van je leven geleerd?
En zit je bij een Amerikaanse of Engelse uitgeverij?
Schrijf je onder een pseudoniem?
Ik ben niet tweetalig opgevoed, maar heb wel een flinke talenknobbel. Op de lagere school sprak ik het al goed, zonder les gehad te hebben (geen idee hoe dat kwam!). Mijn lerares Engels trok zich de haren uit het hoofd toen ze hoorde dat ik een bètastudie ging doen
Mijn uitgeverij is Amerikaans, en ik schrijf inderdaad onder een pseudoniem... Mijn naam is voor Nederlanders al moeilijk, laat staan voor Engelstaligen
Self-publishen. In Nederland ben ik wel al 'traditioneel gepubliceerd' (tijdschriften, bloemlezingen, prentenboek).
Ik schrijf van alles, fictie in verschillende genres en voor verschillende leeftijden, gedichten en non-fictie.
Was voorheen vooral gericht op de kinder- en jeugdboekenmarkt, dat is nu meer verschoven naar tieners, YA en volwassenen.
Op het moment ben ik bezig met fantasy kortverhalen, ook prentenboeken liggen in het verschiet.
Klinkt goed. Er is een behoorlijke markt, vooral voor YA. We hebben hier op AW ook een niet-Engelse SYW (Share Your Work), dus je kunt altijd wat neerplanten en kijken wat je medelanders ervan vinden!
In welk(e) genre(s) schrijf jij? Vooral erotica?
En je historische roman, in welke tijdsperiode speelt het zich af?
Behalve wat korte verhalen schrijf ik eigenlijk geen erotica. Een aantal van mijn boeken/verhalen hebben wel een erotische component, maar de personages en het plot staan voorop. Ik heb begrepen dat erotica nog weer iets heel anders is. Ik schrijf meestal fantasy (epic en urban), dystopian, historisch, psychologisch en thrillers (de voorgaande opsomming is een grammaticale en linguïstische nachtmerrie, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel).
En EvilPants speelt zich af in Engeland, in 1601