PDA

View Full Version : Praat Afrikaans?

Cassiopeia
07-10-2010, 11:19 AM
Any South Africans out there? :D

10trackers
07-12-2010, 03:24 PM
Why don't you come speak Afrikaans in my Dutch thread and I'll speak Dutch here? :D

Cliff Face
07-12-2010, 03:45 PM
My dad's Dutch. Scheisenhausen. That's all I know.

10trackers
07-12-2010, 03:51 PM
Scheisenhausen. That's all I know.

That's German :D

Cliff Face
07-12-2010, 04:01 PM
Oh. Colour me stupid. :)

10trackers
07-12-2010, 05:10 PM
Aw, no, it's cute :D :Hug2:

Cassiopeia
07-12-2010, 09:16 PM
Hoe gaan dit mit jou?

10trackers
07-12-2010, 09:21 PM
Met mij prima, Cassi :D Hoe gaat het met jou?

Cassiopeia
07-12-2010, 09:51 PM
Ek is goed, baie dankie.

Cliff Face
07-13-2010, 06:10 AM
Okay, I think I actually understood what you guys were saying just now.

Like, "How are you?" "I'm good. How about you?" "I'm good, thank you."

Or something...

I has a knowledge!

Cassiopeia
07-13-2010, 08:08 AM
Well, tracker is speaking Dutch, I'm speaking Afrikaans and though similar, different.

Cliff Face
07-13-2010, 09:14 AM
The mind boggles...

Kivandrohex
07-13-2010, 09:59 AM
Hello, ek's Afrikaans en van Suid Afrika, hoe gaan dit met jou? :)

Cassiopeia
07-13-2010, 07:11 PM
Hello, ek's Afrikaans en van Suid Afrika, hoe gaan dit met jou? :)
goed, en jou? Hoe's die weer waar jy is? Het jy die Węreldbeker-sokkertoernooi by te woon?

Kivandrohex
07-14-2010, 09:01 AM
Gaan goed. Die weer is lekker warm, partykeer is dit koud. Ek woon in 'n klein dorpie wat Bredasdorp genoem is. Vanoggend is dit koud so ek sit nou met 'n hieter by my voete. Op 'n ander noot, nee, ek hou nie van die Węreldbeker nie. Ek hoor sommer oor al die dood maak stories soos die bom waarskuwing. Die sokker is alright, maar ek het die TV gekyk.

So enige iets nuuts waar jy is?

Cassiopeia
07-14-2010, 09:44 AM
nie, dieselfde ding ... ander dag

Kivandrohex
07-14-2010, 11:36 AM
Hoe is die weer daai kant? :)

10trackers
07-14-2010, 11:57 AM
Ik kan het allemaal prima volgen :D

Cassiopeia
07-14-2010, 01:03 PM
Hoe is die weer daai kant? :)Wat is daai? I know it means nonsense but I'm not following your sentence. How is the weather nonsense?

Kivandrohex
07-14-2010, 01:34 PM
Daai kant= That side.

Cassiopeia
07-15-2010, 08:40 AM
Dit is skroei. Dit is al hoe warmer hier, maar hierdie jaar, lyk dit regtig ondraaglik selfs al is die temperatuur nie so hoog. Ons kry baie warm dae en koel dae regtig. Baie vreemd weerpatrone.

Kivandrohex
07-16-2010, 12:31 PM
Lekker man! Wat maak jy alles? Woon jy in Suid Afrika? Ek gaan vir 'n onderhoud more oggend 12 uur. :)

SaraP
12-02-2010, 02:43 PM
Nudging (http://www.absolutewrite.com/forums/showpost.php?p=5560889&postcount=103). :D

Nakhlasmoke
01-05-2011, 10:58 AM
Hey an SA thread!

i can say stuff like kif and people will know what i mean. :D

I cannot for the life of me praat die taal, although i can understand it - I am so soutie it hurts. It must look really funny when i have convos with my friends and they speak afrikaans and I speak english and it's no big deal.

Cassiopeia
01-05-2011, 04:22 PM
Hey an SA thread!

i can say stuff like kif and people will know what i mean. :D

I cannot for the life of me praat die taal, although i can understand it - I am so soutie it hurts. It must look really funny when i have convos with my friends and they speak afrikaans and I speak english and it's no big deal.
or do you speak a bit of blended english and afrikaans? i mean, what would you say if i said, "It's lekker boet, I like to wear my jean pants." ?

LOL

Nakhlasmoke
01-05-2011, 06:10 PM
I'd say. "I are liking to wear a rokkie! Wif a belt!"

that's probably a wee bit too obscure though...LOL

I speak English, wish some usual SA slang thrown in, I follow Afrikaans no problem. My mom is Afrikaans but she brought us up English. (My father was Danish)

yeah... go figure.

mishy
01-10-2011, 02:40 PM
Goeie middag mense

Ek is 'n KZN Engels~sprekende Suid Afrikaanse persoon , maar ek ken die taal. Ek kan dit lees , skryf en ook praat !
Nie te goed nie , maar ook nie te sleg nie ? Wat se julle ? Stem jy saam Cassiopeia ?

GailD
03-02-2011, 02:18 PM
Goeie dag, almal. (Good day, everyone.)

Uiteindelik! Suid Afrikaners! (At last, South Africans!)
Ek is 'n rooinek van Johannesburg. Waar is julle? (I am an English-speaker from Johannesburg. Where are you?)

Cassiopeia
03-04-2011, 11:35 PM
Ek moet erken, ek weet nie my Afrikaans soos ek gewoond is. Dit gaan weg nou dat ek nog nooit dit gebruik. Ek woon in Zion National Park in Utah.

GailD
03-05-2011, 03:33 PM
Groete!

Dis soos fietsry, dit kom terug. My Afrikaans is ook 'n bietjie verroes. Op laerskool, in Durbanville in die Kaap, was ek die enigste Engels-sprekende kind tussen vier hondered Afrikaans-sprekende kinders in die kosskool. Ek het Afrikaans as 'n soort selfverdediging geleer. As ek terug dink, was dit 'n baie goeie ding. In 1987 het ek die ATKV prys vir Kinder lektuur ontvang.
Maar, soos hulle se, That was then and this is now.
Nou skryf ek net Engels (geen keuse nie, want ek skryf vir die Amerikanse mark).

Utah! Dink klink fantasties. Wat skryf jy?

BjornAbust
03-16-2011, 03:42 PM
Afrikaans, eh? 'Com biine en siit' means "come in and sit," doesn't it? I used to have a friend who was studying Afrikaans, and that's the only thing I remember him teaching me.

Derik
03-17-2011, 04:15 PM
Middag.

Ek's 'n regte egte rockspider. Suiwersoet Afrikaans met 'n Johannesburgse verdraaisel, maar darem nie so erg soos die Pretorianers nie, maar ook nie so rou soos die Overbergers nie. (Ons was laas jaar in Waenhuiskrans - hel dis darem 'n mooi see, maar net bietjie te veel bloublasies en Jellievisse, so my kinders was bietjie skrikkerig.)

Waar bly jy Cass? And you Smoke? Kief, I wonder if that's an Afrikaans word.

Derik
03-17-2011, 04:21 PM
And, wow, Gail. That is some pretty impressive Afrikaans.

SaraP
03-18-2011, 02:37 AM
Hi Derik. Welcome to AW and the International District. :hi:

MrFrankenstein
03-26-2011, 11:07 PM
dag se,
Ek het die Afrikaans gesien - en hier gat ek: ek's a rooinek van Durban. Nou bly ek in die VSA (of is dit USA?) ...weet nie.
My taal is baie swak, ek het dit in die weermag geleer, soos baie ander (rooinek) mense, so my Afrikaans is n bietjie vuil. Ek sal probeer om dit skoon te hou :P
Ek wil net 'howzit' se. Beyond that, my afrikaans fails me. I can understand it almost perfectly, maar, speaking/writing is a hele ander donnerse ding ...
cheers
:)

GailD
03-28-2011, 01:29 AM
Hi Derik and MrFrankenstein,

Howzit! And welcome, Big Time. It's great to have you here.

Derik, lekker ou Durbs! Ek verlang so om 'n bietjie op die strand te wandel. Wat skryf jy? Skryf jy in Engels of Afrikaans?

MrFrankenstein, I have a sneaky feeling that you're living my dream - living and writing in the US. Yes? (En daar is niks fout met jou Afrikaans. Dit klink baie goed!)

Well, the cricket world cup, for us, is over, maar die rugby gaan nog klop disselboom. Of wat se julle?

kborsden
03-28-2011, 04:08 PM
Terwijl ik geen Afrikaans spreek is Nederlands mijn moedertaal, dus vind ik dat als ik het hoor praten dan meestal kan ik wel volgen wat gezegdt is...en zo ver voor het geschrevene - nou dat ik het zo zie dan zal het wel wat ontcijferen behoeven - maar dat komt ook wel goed.

GailD
03-29-2011, 01:45 PM
Terwijl ik geen Afrikaans spreek is Nederlands mijn moedertaal, dus vind ik dat als ik het hoor praten dan meestal kan ik wel volgen wat gezegdt is...en zo ver voor het geschrevene - nou dat ik het zo zie dan zal het wel wat ontcijferen behoeven - maar dat komt ook wel goed.

Hello :) Goeie dag.

Let me see if I've understood this. You say:

While I don't speak any Afrikaans, Dutch is my mother-language, but I find that I can follow most of what has been said here - and so far, what is written - and now that I have we'll see what needs to be decifered (translated?) - but that's also coming along well.

Was I close?

kborsden
03-30-2011, 03:55 AM
nearly on the button -- not so dissimilar really just accentual in speech and different spelling.

I said: while I don't speak any Afrikaans, Dutch is my mother-language(tongue), and if I hear it spoken I can usually follow what has been said, same goes for when written...and from what I've seen here I may need to puzzle/decipher/translate a bit, but that'll come along

Derik
03-30-2011, 12:50 PM
Hi Gail

I'd be jumping the gun to call myself a writer. I would rather call myself a drifter without direction (my wife says it's my midlife crisis). I have a proper job, but I'd love to write. So I did a degree in English (Creative Writing) and I am now doing a degree in Philosophy. So all I'm writing is assignments and exams. My great-granfather wrote a book and I edited it, and while I lived in Tanzania I wrote a few articles for one of the in-flight magazines. I also wrote about 200 pages of my experiences in Tanzania, but got stuck somehow.

I suppose you are a proper writer? What? And where are you in Jo'burg?

GailD
03-30-2011, 04:32 PM
nearly on the button -- not so dissimilar really just accentual in speech and different spelling.

I said: while I don't speak any Afrikaans, Dutch is my mother-language(tongue), and if I hear it spoken I can usually follow what has been said, same goes for when written...and from what I've seen here I may need to puzzle/decipher/translate a bit, but that'll come along

Ah! I must say it's easier to work out what you're saying when I can see the written word. Listening to Dutch speakers I can only pick out a word or two, here and there. But Dutch has such a rich, melodic sound - it's nice to listen to it even when I don't catch much of what is being said.

I find Afrikaans to be a beautifully ideomatic language that really lends itself to almost poetic expression. I just wish I wasn't so out of practice with it.

Do you write in Dutch too, or only English?

GailD
03-30-2011, 04:52 PM
Hi Gail

I'd be jumping the gun to call myself a writer. I would rather call myself a drifter without direction (my wife says it's my midlife crisis). I have a proper job, but I'd love to write. So I did a degree in English (Creative Writing) and I am now doing a degree in Philosophy. So all I'm writing is assignments and exams. My great-granfather wrote a book and I edited it, and while I lived in Tanzania I wrote a few articles for one of the in-flight magazines. I also wrote about 200 pages of my experiences in Tanzania, but got stuck somehow.

I suppose you are a proper writer? What? And where are you in Jo'burg?

No gun-jumping. You're a writer! I hope you carry on writing your about your experiences in Tanzania. It's a fascinating county and I'm sure lots of poeple would enjoy reading about it. I know I would.

Me? A 'proper' writer! :ROFL::roll:
(Okay, now I've got that out of my system.)

Actually I'm a psychotherapist who is more than a little burned out with human angst and looking to immerse myself in human fiction angst. (At least that way I can get to sleep at night because it isn't real.)
I've just completed my fist crime/mystery novel and posted a few pages on AW and got chewed up.
(Actually got accused of literature, twice but I've had therapy and I'm better now. Really. :D)
Also, I discovered that at 194,000 words, my novel is way, way too long so I am in the process of cutting 80,000 words. Not half as much fun as the hours spent forging them.

Anyway, I think writing is all about learning too, so no effort is ever a waste. Oh, and we're in the northern suburbs, near Northcliff. Where are you?

SaraP
03-30-2011, 06:21 PM
Anyway, I think writing is all about learning too, so no effort is ever a waste.

This. And congrats on surviving SYW. ;) :)

MrFrankenstein
04-12-2011, 12:43 AM
@GailD Jammer dat ek het so laat geantwoord. Ek bly in eastern Connecticut. In a forest, nogal. As to whether its a dream living/writing in the USA, I'm still trying to work that one out :)
Ek's hierdie ou: http://en.wikipedia.org/wiki/Ian_Fraser_%28playwright%29

Most importantly, I'm waiting for my latest batch of biltong to be ready :) (Dis baie simple om te maak)

Cassiopeia
04-12-2011, 06:37 AM
@GailD Jammer dat ek het so laat geantwoord. Ek bly in eastern Connecticut. In a forest, nogal. As to whether its a dream living/writing in the USA, I'm still trying to work that one out :)

Most importantly, I'm waiting for my latest batch of biltong to be ready :) (Dis baie simple om te maak)
Oi!!!biltong. Yum

Christina Auret
04-17-2011, 09:00 PM
Ek is Afrikaans. Dit lyk eintlik asof meeste mense hier meer Afrikaans verstaan as dit praat of skryf, maar ek kom van die Noord-Kaap en die Engels sprekendes is daar nogal dun gesaai. Ek skryf in Engels omdat ek meestal Engels lees, maar dit gaan soms daar maar effens stroom op met my pogings. Sal maar sien hoe dit gaan.

SaraP
04-18-2011, 02:17 AM
Welcome to AW, Christina. :welcome:

Cassiopeia
04-18-2011, 07:09 PM
Ek is Afrikaans. Dit lyk eintlik asof meeste mense hier meer Afrikaans verstaan as dit praat of skryf, maar ek kom van die Noord-Kaap en die Engels sprekendes is daar nogal dun gesaai. Ek skryf in Engels omdat ek meestal Engels lees, maar dit gaan soms daar maar effens stroom op met my pogings. Sal maar sien hoe dit gaan.welkom forums te Absolutewrite. Ek hoop jy geniet dit hier en leer 'n baie soos ek dink ons ​​almal het. Het 'n groot Maandag!

GailD
04-20-2011, 03:03 PM

OMG! I saw the book titles in your sig but didn't realise you were that IF. Oh, I am in esteemed company here! I loved your show on 702 - used to get up bleary-eyed in the morning from staying up late but I must say you mirrored, almost exactly, my sentiments on SA society. (I even tried to get through a few times but the lines were always busy.)

Long you may you prosper though I think we are the poorer for your relocation.

The biltong is ready and will be on its way as soon as I can figure out how to get it past the beagles.

GailD
04-20-2011, 03:10 PM
Ek is Afrikaans. Dit lyk eintlik asof meeste mense hier meer Afrikaans verstaan as dit praat of skryf, maar ek kom van die Noord-Kaap en die Engels sprekendes is daar nogal dun gesaai. Ek skryf in Engels omdat ek meestal Engels lees, maar dit gaan soms daar maar effens stroom op met my pogings. Sal maar sien hoe dit gaan.

Dagse Christina.
:hi:
Welkom by AW. Daar is baie mense hier wat bly sal wees om jou by te staan. In die afdeling Share Your Work (SYW) kan jy jou skryfwerk inpos en vra net vir die soort terugvooring wat jy benodig.
Dan is daar alty 'ekke', wie se Engels is veel beter as my Afrikaans.

Cassiopeia
04-21-2011, 09:03 PM
Hoe interessant. Ek weet 'n Ian Fraser van 5fm. Is dit 'n algemene naam in SA?

GailD
04-23-2011, 04:12 PM
Hoe interessant. Ek weet 'n Ian Fraser van 5fm. Is dit 'n algemene naam in SA?

Ek sal nie se baie algemeen nie, maar ek is seker daar's meer as een. (Pun intended.)

MrFrankenstein
04-23-2011, 04:48 PM
Glo dit of nie, maar daai 'Ian Fraser' het homself so genaam ('IanF') sodat niemand gaan dink di's ek.
I know that Ian Fraser from way back. Met him a few times along the way. I have clippings from when he started, the headlines say 'Not the Other Ian Fraser' - and mentioned me :)
So I guess he got trouble because of me from the start... Nice guy though, always friendly.

@GailD (http://www.absolutewrite.com/forums/member.php?u=48233) me is hardly esteemed company. I'm just another expat nowadays, trying to make a buck with my plays and writing. re the 702 show, yaa, I had fun doing that. They were silly firing me, I mean I'm a trouble maker of note, they employ me to make trouble. I make trouble, then they fire me! It kind of defeated the purpose. They should have realized there was a market for my kind of madness. Especially late night with no kiddies listening and just me and my imagination and motor mouth. It might have kept me in SA longer. Instead, much finger wagging at me, and grumpiness because I kept telling the listeners about how the 702 people would call the listeners 'plantlife' off-mike. And using the occasional rude word :)

On my Facebook under photos, there's a 'Clipping hell' folder with some of the media coverage I gathered along the way: http://www.facebook.com/ianfraser1 (http://www.facebook.com/ianfraser1)
(There's a few hundred more clippings but it became too irritating to upload them :P Began realizing my ego didn't need it.)
Like I said, I'm just another SA expat now, with books selling that I couldn't get sold in SA. One door closes, another opens. The trick is to keep on going - and deal with the crushing of ones ego, something a lot of 'well-known' SA people struggle with when they step overseas....

Jammer dat hierdie is in engels, ek kan dit nie in Afrikaans se, dis te komplex :P

GailD
04-25-2011, 02:14 AM
Glo dit of nie, maar daai 'Ian Fraser' het homself so genaam ('IanF') sodat niemand gaan dink di's ek.
I know that Ian Fraser from way back. Met him a few times along the way. I have clippings from when he started, the headlines say 'Not the Other Ian Fraser' - and mentioned me :)

Okay, the Other Ian Fraser, if I can't get the biltong past the beagles, you want koeksisters?

MrFrankenstein
04-25-2011, 03:20 AM
Having just made biltong last week, I'm good for biltong - but I would gladly kill for koeksusters :) The recipes aren't that difficult, its just finding the time to gather all the bits n pieces. Funny the different things SA people crave at times...

Cassiopeia
04-25-2011, 04:20 AM
Okay, the Other Ian Fraser, if I can't get the biltong past the beagles, you want koeksisters?
Koeksisters??? Send some my way!

GailD
04-26-2011, 02:20 AM
I can certainly try. I also have a great recipe for melktert, which comes from Die Saldhanabaai huisvrouliga se resepteboek and one that comes from Kook en Geniet. Which one would you like?

Cassiopeia
04-26-2011, 08:43 AM
I can certainly try. I also have a great recipe for melktert, which comes from Die Saldhanabaai huisvrouliga se resepteboek and one that comes from Kook en Geniet. Which one would you like?

Erm...both?

GailD
04-26-2011, 01:32 PM
Erm...both?

Of course. Anything for a fellow Safrican. When I was in Ohio I was invited to a Memorial Day braai and I made a melktert and took it along with me. I was staying in an apartment, so I had a kitchen to work in and I found all the ingredients at the local supermarket. Of course, they didn't have Maizena but cornstarch worked perfectly. (I think it's the same thing.)

At first the melktert was eyed with some suspicion. The name makes it sound bland, I guess (I called it a milk tart) but after a little persuasion they tried it and the tart disappeared in about 5 minutes. I left a copy of the recipe behind but I don't know if anyone's actually made it.

Do you get Marmite there?

MrFrankenstein
04-26-2011, 02:26 PM
A little melktert recipe that works would be appreciated. 1 vote for melktert :) (I think its easier to do than making koeksisters)

Cassiopeia
04-26-2011, 06:20 PM
I made melktart at New Years. I couldn't find my original recipe so I found one online that was okay-ish. I soak Rooibos in the hot milk for a couple minutes to flavour it.

kborsden
04-27-2011, 02:05 AM
I made melktart at New Years. I couldn't find my original recipe so I found one online that was okay-ish. I soak Rooibos in the hot milk for a couple minutes to flavour it.

Klinkt goed...wat is melktaart nou dan precies? Net zoiets als kwarktaart?

Do you get Marmite there?

Godversodeju! Ik ben er voor naar VK verhuisd!!

Kennetht04
04-28-2011, 02:25 AM
Afrikaans as in the Dutch-speaking white Africans? No, I'm not. But I have a dear friend who is, if that counts for anything :)

Cassiopeia
04-28-2011, 07:03 AM
Klinkt goed...wat is melktaart nou dan precies? Net zoiets als kwarktaart?

No milktart isn't like cheese cake. It's similar to a custard only lighter.

kborsden
04-28-2011, 12:06 PM
interesting...

GailD
04-30-2011, 01:37 AM
Afrikaans as in the Dutch-speaking white Africans? No, I'm not. But I have a dear friend who is, if that counts for anything :)
:welcome:

No milktart isn't like cheese cake. It's similar to a custard only lighter.

....and better.

Ok, folks. Here's a recipe that I use often. It works a treat and you don't have to make pastry, its crustless. (You can put it in a pastry shell if you like or even make a biscuit base - I've used it with a biscuit base made from crushed Tennis biscuits. You decide.)
Also, I translated it into English so that everybody can try it and give their tastebuds a real treat.

Traditional South African Melktert (Milk tart)

45ml (3 tablespoons) melted butter
3 eggs (separated)
250ml (1 cup) sugar
250ml (1 cup) cake flour
5ml (1 teaspoon) baking powder*
1ml (1/4 teaspoon) salt
5ml (1 teaspoon) vanilla essence
1lt (4 cups) milk
cinnamon sugar

1. Pre-heat oven to 190C (375F).

2. Beat the butter, egg yolks and sugar until light and fluffy.

3. Sift together the cake flour, baking powder and salt, and add to the egg mixture.

4. Add the milk and vanilla essence and mix well.

5. Beat egg whites until stiff and fold into the mixture. Pour into a deep, well-greased pie dish and sprinkle cinnamon sugar over the top. (Be generous.)

6. Place dish immediately into the oven and bake for 40 minutes reducing the oven temp to 160C (325F) after the first 25 minutes.
Serve warm.

* This is not baking soda! I know baking powder has another name in the US but I've searched through all my cookbooks and can't find it. Cassie, I'm sure you know what it should read.

Anyway, folks. Give this a try. It's really simple and very delicious.

Cassiopeia
04-30-2011, 02:58 AM

....and better.

Ok, folks. Here's a recipe that I use often. It works a treat and you don't have to make pastry, its crustless. (You can put it in a pastry shell if you like or even make a biscuit base - I've used it with a biscuit base made from crushed Tennis biscuits. You decide.)
Also, I translated it into English so that everybody can try it and give their tastebuds a real treat.

Traditional South African Melktert (Milk tart)

45ml (3 tablespoons) melted butter
3 eggs (separated)
250ml (1 cup) sugar
250ml (1 cup) cake flour
5ml (1 teaspoon) baking powder*
1ml (1/4 teaspoon) salt
5ml (1 teaspoon) vanilla essence
1lt (4 cups) milk
cinnamon sugar

1. Pre-heat oven to 190C (375F).

2. Beat the butter, egg yolks and sugar until light and fluffy.

3. Sift together the cake flour, baking powder and salt, and add to the egg mixture.

4. Add the milk and vanilla essence and mix well.

5. Beat egg whites until stiff and fold into the mixture. Pour into a deep, well-greased pie dish and sprinkle cinnamon sugar over the top. (Be generous.)

6. Place dish immediately into the oven and bake for 40 minutes reducing the oven temp to 160C (325F) after the first 25 minutes.
Serve warm.

* This is not baking soda! I know baking powder has another name in the US but I've searched through all my cookbooks and can't find it. Cassie, I'm sure you know what it should read.

Anyway, folks. Give this a try. It's really simple and very delicious.
Baking Powder is backing powder here too.

I wondered about your crust. I see you used crushed tennis biscuits. For US people, that would probably be closest to a shortbread cookie. I have a crust recipe somewhere.

I can't make milktart until I find a gluten free recipe. I'm now off all grains.

me-a-monsteR
04-20-2012, 12:08 PM
Het die Afrikaanse mensies nou soos mis voor die son verdwyn? En dit 'n jaar terug... *krap kop* okei, dan loop ek maar eers om te gaan dagdroom oor melktert en koeksisters...

Wordnotes
04-23-2012, 12:12 AM
Somewhat hesitant wave from a newbie. I'm not that far from Johannesburg - the Vaal Triangle if that means anything to anybody. The place where you get to see what you breathe!

me-a-monsteR
04-23-2012, 10:34 AM
Hallo Vaal driehoek mens:-) en welkom by AW

ravenmuse
04-23-2012, 06:40 PM
First time I see this thread. - Ja, ek praat Afrikaans. Selfs Nederlands ook. The problem is, my mom is Dutch, but I was raised Afrikaans, so I am actually more comfortable writing in English, because with the similarity of the two languages, they sometimes intermingle a little...

SaraP
04-23-2012, 10:29 PM
Ooooh, new folks! :welcome:

Wordnotes
04-25-2012, 12:39 AM
Hallo Vaal driehoek mens:-) en welkom by AW

Dankie en groete van huis tot huis!

Ton Lew Lepsnaci
04-25-2012, 01:57 AM
Hallo, ik spreek Vlaams en vind Afrikaans een leuke taal.

Silence
05-02-2012, 05:24 PM
Dit was 'n lekker verassing, ek het nie gedink daar sou 'n Afrikaanse thread wees nie.

Hallo almal.

TheMist
05-06-2012, 03:35 PM
Hallo almal, ek praat afrikaans soos julle kan sien...
Goed dat soveel mense afrikaans praat!!

A_Napp
05-17-2012, 01:05 PM
Baie groete van Duitsland! =)
Ek kan lees Afrikaans, maar ek hę iets oefening noedig om te praat or skryf.

Ek skryf oor Suid Afrika.

Trapjaw
01-13-2013, 03:09 PM
Groete van Taiwan! Ek is 'n Suid Afrikaner maar ek woon nou in Taiwan, waar ek 'n Engels onderwyser is. Ek kan Die Taal praat maar ek's 'n ware soutie; ek was in Pietermaritzburg ("The Last Colonial Outpost") gebore en my ouma en oupa het na Suid Afrika van Skotland af geimmigreer. Dis lekker om ander Suid Afrikaners in hierdie plek te sien :)

Arislan
02-13-2013, 03:07 AM
I'm from Rhodesia so I don't really get the Afrikaans. But there's no Rhodesian forum. ;-)

digtersvrou
03-12-2013, 04:06 PM
Aweh Ma se kinners! Hoe lyk hulle?
Of praat ons net suiwer Afrikaans die kant van die web?

Ek is 'n nuweling hier so julle moet maar my handjie vashou. Ek is soort van tweetalig. My huistaal is eintlik Engels, maar albei my ouers is Afrikaans. Julle kan maar die gebroke gesprekke in my huis indink.

Rhodesia, good ol' Zimbabwe, hello Arislan!

KayS093
03-29-2013, 11:45 AM
Yay! Other South Africans :)
I know the topic is 'Praat Afrikaans' but I will spare you all from my poor sentence structure. I'm definitely a soutie.

But anyway, I'm a student in Cape Town (best city on the planet) and can't wait to start writing more as well as getting more involved in the forums...
Feel free to pass on any tips :) Hugs and high fives are welcome too

Lurosa
06-04-2013, 11:21 PM
I'm from Rhodesia so I don't really get the Afrikaans. But there's no Rhodesian forum. ;-)

You won't find a Rhodesian forum because there is no more Rhodesia

Kivandrohex
10-18-2014, 07:56 PM
Hi almal ekke is terug

Unhappy
10-19-2014, 10:53 PM
Hi almal ekke is terug

So waar was jy?

Kivandrohex
10-20-2014, 03:34 PM
Ek was vir afgelope 9 maande besig om aan 'n storie te skryf. ekke woon in die suidste punt van die kaap.

ColinDunbar
05-19-2015, 09:31 PM
Here's another one... :partyguy:

GailD
05-24-2015, 12:45 PM
Here's another one... :partyguy:

:hi: and :welcome:to the boards, Colin!

I think it's time we 'Saffers' had our own thread! There's quite a few of us here now. :D

Morgaen
07-07-2015, 01:07 PM
Ag dankie tog ek het dit ook gemaak hehehe. Hoe gaan dit met almal?

GailD
07-09-2015, 02:06 PM
Ag dankie tog ek het dit ook gemaak hehehe. Hoe gaan dit met almal?

Kaapse mense is altyd welkom. :D

Dit gaan klopdusselboom hier op die hoeveld. Net kouerig. Hoe lyk die weer daaronder?

Morgaen
07-10-2015, 02:06 PM
Baie dankie :)

Hier vrek ons weer van die warmte vandag. My kantoor het mos 'n amplifier in stede van aircon lol

Hoe gaan die skrywery?

Milenio
10-16-2015, 08:38 AM
Hi guys, new to the forum. From Jozi. Ek is bly die ergste koue is nou gebreek :banana:

Welcheren
07-14-2016, 02:47 PM
Hi everyone. I've just joined and felt I had to check whether there were any other South Africans on the forum.

I was curious as to whether anyone here has been trying to write on some of the multifarious and interesting events currently taking place.

A second question (please accept my sincere apologies if this is the wrong place for this topic), are any South Africans here exceptionally clued-up about publishing agents in South Africa and/or any peculiar nuances of self-publication in SA?

Tenebrae
07-17-2016, 03:00 AM
I understand afrikaans better than I can speak it. I have a terrible accent and cannot roll my Rs. Despite having an afrikaans surname. I am very much a rooinek.
I know little about self-publishing locally. I hardly get any work locally these days. All my clients are overseas. :/

gavintonks
08-04-2016, 12:48 AM
hi from Johannesburg

Welcheren
08-05-2016, 12:42 PM
Hi gavintonks

What are your writing interests?

SA Lad
10-27-2016, 09:43 AM
Hello almal.

Ek is van Boksburg. Lekker om van ander Afrikaners op 'n oorsese forum te hoor!

Lekker dag julle!