Kaaskoppen?

10trackers

Pollyanna, Shedder of Casual Blood
Kind Benefactor
Super Member
Registered
Joined
Feb 7, 2010
Messages
5,472
Reaction score
2,416
Location
not here, I swear
Ohh, ik moet me diep schamen. Steeds nam ik me voor te posten om jullie te verwelkomen, en steeds vergat ik dat.

Welkom! :hi:

Ook ik schrijf in het Engels. Is gewoon makkelijker :Shrug:
 

SaraP

You can't forget those you've loved
Super Member
Registered
Joined
Feb 4, 2010
Messages
16,280
Reaction score
6,859
Location
Here, there, everywhere.
Hi, Alexandermerow. :hi: Welcome to the International District. There's also a German thread, here.
 

kborsden

Has a few recurring issues
Kind Benefactor
Poetry Book Collaborator
Super Member
Registered
Joined
Oct 4, 2006
Messages
5,973
Reaction score
1,312
Location
Where opinions have a distinct aroma.
Godverdomme ook zeg - ik kan dan ook echt nergens terecht zonder maar één tegen te komen...weet je, wij Nederlanders zijn net ratten soms...of kakkerlakken - je ziet er een, dan komen er zeker meer.
 

kborsden

Has a few recurring issues
Kind Benefactor
Poetry Book Collaborator
Super Member
Registered
Joined
Oct 4, 2006
Messages
5,973
Reaction score
1,312
Location
Where opinions have a distinct aroma.
Heel herkenbaar! Vooral dat 'denken in het Engels'. Ik krijg het ook niet goed voor elkaar om verhalen in het Nederlands te schrijven. Bizar verschijnsel eigenlijk. Overigens merk ik wel dat mijn woordenschat soms tekortschiet. Ik laat mijn teksten door een native speaker controleren. Dat helpt.

Kom vooral doodat ons entertainment media verzaadigdt is met Amerikaans en ander Engels talige series.
 

10trackers

Pollyanna, Shedder of Casual Blood
Kind Benefactor
Super Member
Registered
Joined
Feb 7, 2010
Messages
5,472
Reaction score
2,416
Location
not here, I swear
Godverdomme ook zeg - ik kan dan ook echt nergens terecht zonder maar één tegen te komen...weet je, wij Nederlanders zijn net ratten soms...of kakkerlakken - je ziet er een, dan komen er zeker meer.

Vloeken is niet nodig :) Op 32,000+ leden is het zeker te verwachten dat er een paar landgenoten tussen zitten. Wat is er mis met Nederlanders?
 

randywrite

MySky
Kind Benefactor
Super Member
Registered
Joined
Jun 21, 2008
Messages
1,790
Reaction score
161
Location
Pensacola, FL
Trying to locate a Dutch Psych Hospital in Zeeland.

Hi everyone. I'm hoping that some of my Dutch friends can help me locate a psychiatric hospital in Zeeland. Most likely near Vlissingen or Goes. My wife (though we are separated) has been admitted to a hospital there for psychiatric care. My son and my daughter (10 and 8 years old) are living in The Netherlands with her and I'm trying to see if they have been placed in foster care or what.

Plus my wife and children have a big family over here in the United States, that care about all of them. We just want to make sure that everyone is safe. So I was hoping that some of the Dutch people that are on this forum could help me find what hospital my wife is likely to be in, in Zeeland.

Specifically I'm looking for the name, location and phone number or email to the hospital. But I don't know which mental health facilities are in Zeeland. Thanks for helping me search for this, if you can.

De Groetjes en Dank u wel met heel mijn hart, Randy
 

bananamelissa

Climbing the mountain of life
Super Member
Registered
Joined
Oct 23, 2010
Messages
262
Reaction score
23
Website
melissa-field.com
Hoi allemaal, ik ben nieuw in Holland, dus ik moet in het Engels schrijven. Ik ben te leren de nederlands taal proberen, maar voor nu....

I have been living in Holland for four months. I would love to learn Dutch and am taking classes, however today I popped into this thread to see if there are any other writers in my area. I have met some great people since I came, but am eager to connect with other creative types to really make this home. I did join a book club in Utrecht, but we all know reading is not the same as writing and sharing in the experience of writing. I live in the village of Arkel, and the closest city is Gorinchem. If this strikes anyone's fancy you may email me at arcticmelissa<@>gmail<dot>com. Thank you!

... I came back to edit this. Because my first language is English and I now live in Holland I don't know how much luck I'll have finding a fellow writer in my language. I want to clarify to say that I am open to meeting anybody who is into the creative arts, musicians, painters, writers, and so on, and if anyone in the sort of south area I'm in wants to hang out let me know. I am guessing most of you are in Amsterdam, but on the odd chance you're close by shoot me an email!
 
Last edited:

10trackers

Pollyanna, Shedder of Casual Blood
Kind Benefactor
Super Member
Registered
Joined
Feb 7, 2010
Messages
5,472
Reaction score
2,416
Location
not here, I swear
Hoi allemaal, ik ben nieuw in Holland, dus ik moet in het Engels schrijven. Ik ben te leren de nederlands taal proberen, maar voor nu....

I have been living in Holland for four months. I would love to learn Dutch and am taking classes, however today I popped into this thread to see if there are any other writers in my area. I have met some great people since I came, but am eager to connect with other creative types to really make this home. I did join a book club in Utrecht, but we all know reading is not the same as writing and sharing in the experience of writing. I live in the village of Arkel, and the closest city is Gorinchem. If this strikes anyone's fancy you may email me at arcticmelissa<@>gmail<dot>com. Thank you!

... I came back to edit this. Because my first language is English and I now live in Holland I don't know how much luck I'll have finding a fellow writer in my language. I want to clarify to say that I am open to meeting anybody who is into the creative arts, musicians, painters, writers, and so on, and if anyone in the sort of south area I'm in wants to hang out let me know. I am guessing most of you are in Amsterdam, but on the odd chance you're close by shoot me an email!


Welcome, Melissa! Actually, I'm in the northernmost part of Holland, but the rest of my family lives pretty close to you. I always take the exit Arkel/Noordeloos whenever I visit them :D

So if I'm ever in the neighborhood, I'll definitely drop you a line!
 

TheMilkman

Registered
Joined
May 16, 2012
Messages
7
Reaction score
0
Location
The Netherlands
Website
cloudsanddaffodils.blogspot.com
Dus ook hier zijn Nederlanders.
Ik kom uit Utrecht maar woon nu het verre zuiden. Met de trein ben ik bijna even snel in Parijs als in Amsterdam. Voor mijn gevoel ben ik al bijna geen Nederlander meer.

Kent een van jullie Engelstalige schrijversgroepen in NL?
 

10trackers

Pollyanna, Shedder of Casual Blood
Kind Benefactor
Super Member
Registered
Joined
Feb 7, 2010
Messages
5,472
Reaction score
2,416
Location
not here, I swear
Dus ook hier zijn Nederlanders.
Ik kom uit Utrecht maar woon nu het verre zuiden. Met de trein ben ik bijna even snel in Parijs als in Amsterdam. Voor mijn gevoel ben ik al bijna geen Nederlander meer.

Kent een van jullie Engelstalige schrijversgroepen in NL?

Nope :( Ik heb me zelf het schompes gezocht, maar niets gevonden. Sterker nog, toen ik lid werd van een Nederlands schrijversforum en daar liet vallen dat ik in het Engels schreef, kreeg ik ze allemaal over me heen.

Je kunt wel lid worden van de Euro Crit Circle hier bij AW. Ondergetekende is daar voorzitter van :D

Holy cow, Arkel of all places! Family of mine has lived there. I live in a small village, ten kilometers south of Gorinchem. If you wanna go grab a cup of coffee sometimes, pm me.

Geldt dat ook voor mij als ik op familiebezoek ben in een plaatsje vlakbij Gorinchem? :D
 

Judy Koot

WordDreamer
Kind Benefactor
Super Member
Registered
Joined
May 3, 2013
Messages
432
Reaction score
15
Location
The Netherlands
Ook eventjes mijn kop laten zien in dit topic: hoi!
Ben een schrijfster uit het midden van Nederland.
En zie hier al een 'bekende', S.P. van der Lee (ik ken je van het Nederlandse Schrijven Online forum), grappig!

Waarom hebben jullie ervoor gekozen om op dit forum rond te hangen, dan wel fictie in het Engels te gaan schrijven?
Zelf schrijf ik gewoon in het Nederlands, dat beheers ik nu eenmaal het best.
En ik wil liever niet proberen om in het Engels te 'competen' met Engels(moeder)talige schrijvers die perfect hun taal beheersen, ook al is mijn Engels zeker niet slecht.

Ben op dit forum terechtgekomen omdat ik wil e-publiceren in het Engels (maar laat mijn werk gewoon vertalen), en daar niet al te veel info over vond (of over e-publiceren in het algemeen) op Nederlandse sites of het Nederlandse schrijfforum.
Jammer, maar ze lopen hier in NL gewoon erg achter wat dat betreft.

Ik zie jullie wel weer!
 

10trackers

Pollyanna, Shedder of Casual Blood
Kind Benefactor
Super Member
Registered
Joined
Feb 7, 2010
Messages
5,472
Reaction score
2,416
Location
not here, I swear
Waarom hebben jullie ervoor gekozen om op dit forum rond te hangen, dan wel fictie in het Engels te gaan schrijven?
Zelf schrijf ik gewoon in het Nederlands, dat beheers ik nu eenmaal het best.
En ik wil liever niet proberen om in het Engels te 'competen' met Engels(moeder)talige schrijvers die perfect hun taal beheersen, ook al is mijn Engels zeker niet slecht.

Waarom heb ik besloten in het Engels te schrijven? Ik vind het prettiger en ik druk me veel makkelijker uit in het Engels, om een of andere reden. Voor mijn werk schrijf ik wel in het Nederlands, en dan vind ik het ook wel fijn om die scheiding te hebben.

Enne, zo perfect beheersen die native speakers hun taal niet, hoor :D Ik heb nu drie korte verhalen gepubliceerd en mijn uitgever en editor klagen niet, integendeel zelfs. Ook voor mijn historische roman zijn de uitzichten goed. Ik ben daarvoor in onderhandeling met een uitgeverij. Dat om even te laten zien dat het best kan, schrijven en uitgegeven worden in een andere taal dan je moerstaal!


Ben op dit forum terechtgekomen omdat ik wil e-publiceren in het Engels (maar laat mijn werk gewoon vertalen), en daar niet al te veel info over vond (of over e-publiceren in het algemeen) op Nederlandse sites of het Nederlandse schrijfforum.
Jammer, maar ze lopen hier in NL gewoon erg achter wat dat betreft.

Ik zie jullie wel weer!

Ja, e-publishing is in NL nog echt een ondergeschoven kindje. Wil je gaan self-publishen of zoek je een e-uitgeverij? Wat schrijf je zoal in het Nederlands?
 

Judy Koot

WordDreamer
Kind Benefactor
Super Member
Registered
Joined
May 3, 2013
Messages
432
Reaction score
15
Location
The Netherlands
Enne, zo perfect beheersen die native speakers hun taal niet, hoor :D Ik heb nu drie korte verhalen gepubliceerd en mijn uitgever en editor klagen niet, integendeel zelfs. Ook voor mijn historische roman zijn de uitzichten goed. Ik ben daarvoor in onderhandeling met een uitgeverij. Dat om even te laten zien dat het best kan, schrijven en uitgegeven worden in een andere taal dan je moerstaal!
Interessant. Ben je tweetalig opgevoed of heb je Engels in de loop van je leven geleerd?
En zit je bij een Amerikaanse of Engelse uitgeverij?
Schrijf je onder een pseudoniem?

Ja, e-publishing is in NL nog echt een ondergeschoven kindje.
Ja, 2.7% van de boekenmarkt (2% in Europa), tegenover 23.5% verkochte e-boeken in Amerika in 2012 las ik laatst.

Wil je gaan self-publishen of zoek je een e-uitgeverij? Wat schrijf je zoal in het Nederlands?

Self-publishen. In Nederland ben ik wel al 'traditioneel gepubliceerd' (tijdschriften, bloemlezingen, prentenboek).
Ik schrijf van alles, fictie in verschillende genres en voor verschillende leeftijden, gedichten en non-fictie.
Was voorheen vooral gericht op de kinder- en jeugdboekenmarkt, dat is nu meer verschoven naar tieners, YA en volwassenen.
Op het moment ben ik bezig met fantasy kortverhalen, ook prentenboeken liggen in het verschiet.

In welk(e) genre(s) schrijf jij? Vooral erotica?
En je historische roman, in welke tijdsperiode speelt het zich af?