Kaaskoppen?

Theresa

Registered
Joined
Jul 12, 2010
Messages
42
Reaction score
0
Hoi, ik ben al nog hier ;)

Maar ik was in Berlin, om mijn vriend te bezoeken :D

Wat leuk dat we hier nog een gezelligere ronde hebben ... (was that correct???)
 

Luc2

Super Member
Registered
Joined
Aug 27, 2007
Messages
82
Reaction score
24
Location
the Netherlands
Hooooi Luc! Aww, herschrijven is leuk! Maar goed, ik heb het ook uitgesteld omdat ik bezig ben een submission deadline te halen :D

Waar zit jij in NL? Noord, zuid, midden, oost, west?
Sub deadline, voor een kort verhaal, of een wedstrijd?

Ik zit in Amsterdam.

Hi Theresa,

Het enige foutje is dat "al" niet nodig was: "Ik ben nog hier."

Dus jij bent Duits, schrijft in het Engels, en leert Nederlands? Wow. En heb je nog vrije tijd over?
 

Theresa

Registered
Joined
Jul 12, 2010
Messages
42
Reaction score
0
Luc, ik leer even nog enige andere talen - ik hou van talen ;)

Mijn doel is tien talen te spreken als ik er 30 jaar woord (dus over zeven jaar tijd). Ik leer best lezend, dus lees ik een Nederlandse boek op het moment. Maar ik moet enige kennissen hebben van woorden en grammatica als ik met het lezen begin.

Dank je voor je "foutje-vinden" :)
 

Theresa

Registered
Joined
Jul 12, 2010
Messages
42
Reaction score
0
Hoi, Nederlanders. Ik heb een vraag: Hoe hoog zijn de huren in de Nederlande? Mijn vriend en ik willen verhuizen maar hebben geen idee van de gewone huren.

Dank jullie :)
 

Luc2

Super Member
Registered
Joined
Aug 27, 2007
Messages
82
Reaction score
24
Location
the Netherlands
Hoi, Nederlanders. Ik heb een vraag: Hoe hoog zijn de huren in de Nederlande? Mijn vriend en ik willen verhuizen maar hebben geen idee van de gewone huren.

Dat verschilt heel erg, wat betreft locatie en de grootte van het huis. Hier in de Randstad (de dichtbevolkte driehoek tussen Amsterdam, Rotterdam en Utrecht) zal vrij duur zijn, net als enkele studentensteden (Maastricht, Groningen). Als je in het centrum van een van die steden iets zoekt, is het nog duurder. In kleine steden in de rustigere provincies zal het goed betaalbaar zijn.

Als je iets meer details geeft over wat jullie zoeken, kan ik misschien een beter antwoord geven.
 

Coill

New kid, be gentle!
Registered
Joined
Jun 9, 2010
Messages
25
Reaction score
0
Location
China
Geboren en getogen Zeeuw, al beschouw ik Amsterdam sinds mijn studietijd als tweede thuis. Ik heb sindsdien in verschillende Europese landen gewoond. Maar sinds twee maanden woon ik nu in China.
 

Luc2

Super Member
Registered
Joined
Aug 27, 2007
Messages
82
Reaction score
24
Location
the Netherlands
Hi Coill,
en welkom.
Jij bent een van die echte wereldburgers. Bevalt het in China?
 

Coill

New kid, be gentle!
Registered
Joined
Jun 9, 2010
Messages
25
Reaction score
0
Location
China
Tot nu toe bevalt het uitstekend! Maar volgende maand begint het echte werk. We zullen zien.
 

Griesmeel

Wide eyed stumbler.
Super Member
Registered
Joined
Dec 1, 2009
Messages
145
Reaction score
10
Location
A world all my own.
Hadie Naima!

Ik schrijf in het engels, is zo'n beetje begonnen met de Nederlandse en Engelse boekenlijst. Die voor nederlands was niet helemaal mijn kopje thee (zacht uitgedrukt) en voor engels des te meer. Zodoende voornamelijk in het engels blijven lezen en nu dus aan het pogen daarin te schrijven. :)
 

Naz

Registered
Joined
Aug 4, 2008
Messages
14
Reaction score
0
Website
www.justhonest.net
Hoi,
Is deze topic nog actief? Ben ook Nederlands, maar schrijf in het Engels. Is het een van jullie (al) gelukt in de VS of Engeland gepubliceerd te worden? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
 

Griesmeel

Wide eyed stumbler.
Super Member
Registered
Joined
Dec 1, 2009
Messages
145
Reaction score
10
Location
A world all my own.
Hadie Naz!

Er komt hier zo nu en dan een post voorbij maar t'is hier niet te enerverend, ook wat voor te zeggen. :)
Voor jouw andere vraag blijf ik je voor een nog nader te bepalen tijd een echt antwoord schuldig, ik heb nog niet echt het materiaal om volop te gaan queriën.

Ik zie je in het rond! :)
 

evilrooster

Wicked chicken
Super Member
Registered
Joined
Dec 8, 2010
Messages
3,082
Reaction score
888
Location
Where eggs are small and dear
Website
www.sunpig.com
Geen échte Nederlander, maar...

Hoi allemaal,

Ik ben Amerikanse, maar woon al drie jaar in Nederland (in een dorpje vlakbij Amsterdam). Mijn Nederlands is nog niet vloeiend, maar ik kan het wel lezen en een beetje schrijven.

Dus...ja...hallo!
 

10trackers

Pollyanna, Shedder of Casual Blood
Kind Benefactor
Super Member
Registered
Joined
Feb 7, 2010
Messages
5,472
Reaction score
2,416
Location
not here, I swear
Hoi Naima en Naz! Welkom bij het Nederlandse clubje :D
 

Teinz

Back at it again.
Super Member
Registered
Joined
Oct 20, 2010
Messages
2,440
Reaction score
186
Location
My favourite chair by the window.
Hoi allemaal,

Ik ben Amerikanse, maar woon al drie jaar in Nederland (in een dorpje vlakbij Amsterdam). Mijn Nederlands is nog niet vloeiend, maar ik kan het wel lezen en een beetje schrijven.

Dus...ja...hallo!


Hai Rooster,

ik hoor dat Nederlands verbazingwekkend gemakkelijk is voor Amerikanen. Klopt dat? Jouw Nederlands is prima zo te zien.

Groetje
 
Joined
Feb 21, 2011
Messages
1,733
Reaction score
197
Location
Amsterdam, the Netherlands
Website
amsterdamassassin.wordpress.com
Ik ben ook Nederlander, woon in Amsterdam en ben bezig met het vervolg te schrijven op mijn debuut. Ik ben nu bezig met de laatste edit van mijn debuut en heb een professionele grafisch ontwerper ingehuurd die een cover voor mijn boeken gaat maken - hij heeft ook e-book covers gemaakt voor Konrath en Crouch.

Ik heb geprobeerd om via Queries een literaire agent/uitgever aan de haak te slaan, maar met de huidige stand van zaken in de uitgeverswereld en de tijd en energie die ik erin moet steken om een contract te bedingen, heb ik zelf besloten om in navolging van andere indie schrijvers mijn debuut op Kindle en Smashwords uit te brengen.

Ik ben in het Engels gaan schrijven omdat ik voornamelijke Engelse boeken lees en daarom een grotere woordenschat heb in het Engels dan in het Nederlands. Daarbij denk ik ook tijdens het schrijven in het Engels - veel van mijn werk zou ik slechts met moeite naar het Nederlands kunnen vertalen.

Mijn werk is voornamelijk suspense - mijn hoofdpersonage is een vrouwelijke huurmoordenaar. Ik lees wel door alle genres heen - scifi, thriller, fantasy, romance, historisch, non-fictie - als het maar goed geschreven is. En niet teveel voortkluift op ander werk, zoals alle Twilight/True Blood derivaten.
 
Joined
Mar 8, 2011
Messages
130
Reaction score
12
Location
Netherlands
Website
www.erwinv.net
Ik ben in het Engels gaan schrijven omdat ik voornamelijke Engelse boeken lees en daarom een grotere woordenschat heb in het Engels dan in het Nederlands. Daarbij denk ik ook tijdens het schrijven in het Engels - veel van mijn werk zou ik slechts met moeite naar het Nederlands kunnen vertalen.

Heel herkenbaar! Vooral dat 'denken in het Engels'. Ik krijg het ook niet goed voor elkaar om verhalen in het Nederlands te schrijven. Bizar verschijnsel eigenlijk. Overigens merk ik wel dat mijn woordenschat soms tekortschiet. Ik laat mijn teksten door een native speaker controleren. Dat helpt. :)

Haagse groet,

Erwin
 

Theresa

Registered
Joined
Jul 12, 2010
Messages
42
Reaction score
0
Hoy AmsterdamAssasin! Da kom ik ook mal weer hier langs en vind een vriend ;)
Hoe gaat het met jou en je boeken?

Oh, ik moet mijn Nederlands weer oefenen...

Ik ben weer hier! Sorry, dat ik zo lang niet hier gewesen ben...