Wer spricht hier deutsch?

Kitty Pryde

i luv you giant bear statue
Kind Benefactor
Super Member
Registered
Joined
May 7, 2008
Messages
9,090
Reaction score
2,165
Location
Lost Angeles
Anyone in this thread have an awesome recipe for stollen? Looking for a proper authentic recipe to make and take to various holiday parties. Cheers!
 

Scriptissima

Super Member
Registered
Joined
Apr 7, 2009
Messages
124
Reaction score
14
Location
Florida
Anyone in this thread have an awesome recipe for stollen? Looking for a proper authentic recipe to make and take to various holiday parties. Cheers!
Would a German language recipe version suffice? Or do you need an English version?

If you would be fine with a German language one, here are three very decent recipes:
http://www.chefkoch.de/rezepte/22601005663984/Weihnachtsstollen.html

http://www.chefkoch.de/rezepte/204571086163364/Christstollen.html

http://www.chefkoch.de/rezepte/99541039791316/Christstollen.html

Christstollen is traditionally baked at least four to six weeks in advance. It takes that long for the spices' and fruits' flavors to "spread". Freshly baked Christstollen in comparison is a little more dry and a tad bland. So if you're getting prepared for a Christmas Day meal: Bake the Christstollen as soon as possible for maximum flavor on the day it is served. :)

If you need an English language version, I will probably have to do some digging (or some translating...) - just let me know if the above recipes will suffice (Christstollen baking, btw, is a LOT of work. If you wouldn't mind, I would like to suggest baking traditional "Vanillekipferl" instead - which is much easier, much faster, equally authentic German and soooo good. :) The ingredients are easier to find, too. :))
 

Kitty Pryde

i luv you giant bear statue
Kind Benefactor
Super Member
Registered
Joined
May 7, 2008
Messages
9,090
Reaction score
2,165
Location
Lost Angeles
Thanks! I think I can sort it out with one of those recipes. Only thing I can't figure out is, how does it get more moist as it sits for weeks? That seems impossible!

Those vanillekipferl look pretty tasty too. I bake lots of different things all the time, so I think I am up for the stollen challenge though :)
 
Last edited:

Sagittarius

Banned
Joined
Nov 16, 2010
Messages
82
Reaction score
1
Guten tag, Frau Aruna! Wie geht es ihnen? Ich verstehe ein biSchen Deutsch. Ich bin Kanadische. Unt sie?

I am currently learning to speak German and so far is it much easier than French. The verbs in French are ridiculous. German verbs and conjugation seem to be much closer to English.
 

Xelebes

Delerium ex Ennui
Super Member
Registered
Joined
Aug 8, 2009
Messages
14,205
Reaction score
884
Location
Edmonton, Canada
Thanks! I think I can sort it out with one of those recipes. Only thing I can't figure out is, how does it get more moist as it sits for weeks? That seems impossible!

I assume the fruit leaches during that time.
 

Bushrat

reaching for the sun
Super Member
Registered
Joined
Aug 30, 2009
Messages
675
Reaction score
74
Location
out in the bush
Das ist ja lustig, wie viele Fans der deutschen Sprache es hier gibt :) Ich habe die erste Hälfte meines Lebens in Deutschland verbracht und den Rest in Kanada.
Von euch Leuten, die ihr komplett flüssig in Englisch und Deutsch seid - erobert ihr mit eurer Schreiberei beide Märkte? Ich schlage mich als freelance writer durch und finde es ist ein ungemeiner Vorteil, den selben Artikel einmal in englischsprachigen Ländern verkaufen zu können und dann noch mal in deutschen :D
 

27Froggie29

Super Member
Registered
Joined
Dec 15, 2010
Messages
67
Reaction score
2
Location
Australia
Hallo.
Ich spreche nur ein bisschen Deutsch und es ist nicht sehr gut aber ist verstehe ganz viel. Ich war in der Schweiz für ein Jahr aber sprechen und schreiben ist noch nicht so einfach. =)
Froggie
 
Last edited:

dbfitzgerald

Crime, Washington DC
Super Member
Registered
Joined
Dec 15, 2010
Messages
71
Reaction score
8
Location
Capitol Hill
Deutsche Krimis

Ich bin Amerikaner aber lese gern auf Deutsch. Kennt jemand hier ein gutes Deutsches Krimi? Ich finde Krimis relativ einfach zu lesen und moechte gern ein neues finden...
 

Scandiaca

New kid, be gentle!
Super Member
Registered
Joined
Dec 26, 2010
Messages
71
Reaction score
4
Location
Frankfurt am Main
Hallo Leute,
jup... also ich wurde in Deutschland geboren und bin (leider?!) auch hier aufgewachsen. Englisch habe ich nur als Fremdsprache in der Schule und auf einigen Reisen lernen können. Falls jemand einen deutschen Beta braucht, biete ich gern meine Dienste an. Abgesehen von einigen neuen Kommasetzungsregeln sollte ich da eigentlich ganz fitt sein. ^.^

Hello everybody,
well... I am a German born and (sadly?!) raised. Through school and travels I learned English only as one foreign language of many. If anybody needs a german Beta though, I am happy to help. Except for some weird new german comma placement rules I should be fine to assist.
 

Scandiaca

New kid, be gentle!
Super Member
Registered
Joined
Dec 26, 2010
Messages
71
Reaction score
4
Location
Frankfurt am Main
Thank you SaraP ^.^
and dbfitzgerald: I think a good choice of crime novel would be "Der Richter und sein Henker" by Dürrenmatt. It is a little old but I personaly love the author and his work. He is most famous for his theater pieces, "Der Besuch der alten Dame" and "Die Physiker" (you should take a look at that one, too. It is written like a theater script but fully intended to be read like a novel. A very interesting crime story about 3 guys in a hospital who think they are Einstein, Salomo and Newton. Murders happen and plots unfold. It is a very good read.)

Edit: Come to think of it, "Der Besuch der alten Dame" is also a nice crime novel/theater script. In that one an old rich lady goes back to the poor village she was born in and claimes to give every citizen in the area a million doller of one guy who wronged her in the past was killed. Also nice and interesting^^
 
Last edited:

owlet

Registered
Joined
Dec 24, 2010
Messages
4
Reaction score
3
Location
Germany
Hallöle!
Ich komm auch aus Deutschland - um präzise zu sein, aus dem Wilden Osten :)
Zwar habe ich viel vergessen, was ich in den 6 Semestern Deutsch als Fremdsprache gelernt habe, aber ein bißchen was ist noch da. Also falls jemand Hilfe braucht...
 

Scandiaca

New kid, be gentle!
Super Member
Registered
Joined
Dec 26, 2010
Messages
71
Reaction score
4
Location
Frankfurt am Main
Hallo Leute, ich bin es nochmal. Ich hab mal irgendwo hier im Forum gelesen, dass es ja theoretisch auch möglich wäre, einfach mal Teile der Werke, die wir sonst so still und heimlich in deutsch verfassen, in den WIP Teil des Forums zu posten.

Ich meine, wir haben hier einige Leute, die deutsch lesen und schreiben können, und vielleicht ist das für diejenigen, die es noch lernen, auch eine nette Art, mal was in dieser Sprache zu lesen. Ganz zu schweigen davon, dass man sich ja dann auch gegenseitig Feedback geben könnte.

Für mich zum Beispiel wäre es wirklich interessant mal zu sehen, wie "Nichtmuttersprachler" das lesen, was ich da so fröhlich hingeschmiert habe. Was meint ihr dazu?
 

Nimeni

Super Member
Registered
Joined
Jan 4, 2011
Messages
51
Reaction score
4
Location
Vienna, Austria
Hallo!
Ich spreche nicht nur ein bisschen deutsch, sondern sehr viel sogar, ha! :D
Ich komme zwar ursprünglich aus Kuba, aber ich lebe schon seit ich drei Jahre alt bin in Österreich. Freut mich, dass es hier so viele deutschsprachige Menschen gibt, hätte ich gar nicht erwartet. :)
 

Scriptissima

Super Member
Registered
Joined
Apr 7, 2009
Messages
124
Reaction score
14
Location
Florida
Ich bin Amerikaner aber lese gern auf Deutsch. Kennt jemand hier ein gutes Deutsches Krimi? Ich finde Krimis relativ einfach zu lesen und moechte gern ein neues finden...
Hallo Dbfitzgerald,

wie wäre es mit "Glennkill" von Leonie Swann? Das ist ein zauberhafter "Schafkrimi", in dem eine Schafherde sich bemüht, den Mord an ihrem Schäfer aufzuklären. Sehr orgineller Plot und wunderbar zu lesen.

Auch schön und etwas schrullig (typisch norddeutsch zusagen :D): "Der Milchkontrolleur" von Thomas B. Morgenstern.